U Turn@ Jertih

Dengan nama Allah yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang,

Assalamualaikum wbt dan salam sejahtera,



Alhamdullilah, selamat kami selamat sampai ke Bandar Jertih jam 8.00 malam diiringi oleh hujan lebat sepanjang LPT2. Kali ini kami tinggal di Emma Guesthouse yang murah, selesa dan bersih. Cuma bagi penginap yang ketagih tv, mungkin rasa tidak selesa kerana tiada tv di bilik cuma di lobi hotel sahaja. Ia terletak berhampiran mini market, bakeri dan kedai makan nasi arab dan kedai makan ala carte. Terletak 2 km dari Bandar Jerteh. Kemudahan air panas, 3 in 1 dan peti ais serta ruang makan juga disediakan di lobi hotel. Hotel ini menjadi pilihan pelancong luar negara kerana berhampiran dengan Jeti ke Pulau Perhentian lebih kurang 23 km.

Pelan asal, hari ini menguruskan hal sekolah dan transit anakku sepanjang 42 hari aku berdaurah. Sangkaan kami Terengganu tidak bercuti untuk Hari Wesak meleset. Maka pendaftaran ke PASTI Tok Motong terpaksa di tunda esok hari. Namun demikian, alhamdullilah selesai isu transit lepas sekolah. Anakku bakal menghuni Taska/Transit Mami Armi di hadapan Hospital Besut yang beroperasi 24 jam. Untuk tempoh mulai jam 1.00 petang hingga 9.30 malam dikenakan RM250 termasuk makan bagi temph 42 hari.  

Hari ini juga selesai "duplicate" kunci rumah homestay walaupun terpaksa tunggu pkl 9 malam kerana tukang kunci hanya datang malam. Isu u-turn banyak kali hari ini hingga beberapa kali ke Pasir Puteh sempadan Jertih kerana jalan rayanya yang ber "divider" sepanjang jalan. Sampai anakku bertanya kenapa asyik u-turn sahaja? In sha Allah di Bandar U-Turn ini lah kami bakal berkampung untuk 42 hari seterusnya. Esok adalah hari pendaftaran Daurah bermula jam 10.00 pagi hingga 6.00 petang.

Ya Allah terimalah pelaburan ilmu kami, berkatilah kami dengannya, kurniakan kami ilmu yang bermanfaat, semoga ia dapat diamalkan dan dikongsi bersama.  Kami hanya mengharap keredhaanMu  Ya Allah, Kami hanya hambaMu yang penuh kekurangan dan kelemahan namun tetap mengharap belas kasihanMu.

Comments

Topik popular