Pelaburan Kesihatan

Dengan nama Allah yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang,

Assalamualaikum wbt dan salam sejahtera,



Di hari Jumaat yang mulia, penghulu segala hari, aku ingin berkongsi tentang pelaburan. Bukan kerana aku lulusan Analisa Pelaburan tetapi kerana setiap yang berhasil memerlukan pelaburan samada pelaburan wang, masa mahupun tenaga.

Pelaburan kesihatan adalah satu perniagaan yang ramai tidak menggemarinya kerana dirasakan tidak berbaloi dan tidak mendatangkan hasil lumayan. Lebih ramai yang memilih untuk mengubati berbanding mencegah. Kesihatan hanya dihargai oleh orang yang ditimpa kesakitan. Disebabkan itu kita sering lupa nikmat Allah yang melimpah ruah dengan mengurniakan kesihatan kepada kita. Dalam tempoh 365 hari setahun, mungkin hanya 30 hari sahaja kita ditimpa penyakit, namun baki 335 hari yang sihat tersebut jarang sekali kita syukuri. Kebanyakan penyakit di zaman ini adalah disebabkan tabiat pemakanan yang tidak sihat di mana ia boleh dicegah dan dielakkan. 

Aku dipertemukan dengan Produk Herbalife bermula pada tahun 2010 di mana aku sedang dalam proses TTC (Trying to conceive) di mana aku perlu menurunkan berat badan sebagai salah satu ikhtiar. Kenaikan badan aku sebelum ini juga antara lain disebabkan segala hormon yang terpaksa kutelan sepanjang tempoh TTC. Kesan sampingan pil-pil kesuburan ini antara lain adalah kenaikan berat badan. Pada tahun itu, aku mengambil produk ini secara sendirian tanpa bimbingan jurulatih kerana kedegilan sendiri. Namun aku masih mampu menurunkan berat badan sebanyak 10 kg begitu juga suamiku sebanyak 5 kg. Namun disebabkan tiada displin diri dan tiada bimbingan maka aku berhenti mengambil produk yang sangat berkesan ini.

Alhamdullilah Allah memberikan aku peluang kedua, sebelum aku bersara aku telah menjalani ujian kesihatan percuma untuk kakitangan berumur 40 tahun. Laporan menunjukkan bahawa aku mempunyai kolestrol tinggi dan doktor terus ingin memberikan aku ubat disebabkan faktor umur dan jumlah bacaan yang agak tinggi. Aku segera merayu kepada doktor agar memberikan aku tempoh 3 bulan untuk menurunkan kadar kolestrol dengan cara semulajadi tanpa ubat. Doktor bersetuju dan bermulalah usahaku dan dengan izinNya aku dipertemukan sekali lagi dengan Herbalife semasa karnival FIT Malaysia di Miri pada bulan April 2016. Kali ini aku dipertemukan oleh jurulatihku, Melinda dan anaknya Juliana yang sungguh dedikasi membantuku. Ternyata dengan bimbingan jurulatih, ianya lebih berkesan dan aku rasa lebih terpandu dan bermotivasi kerana sering berjumpa dengan rakan-rakan yang mempunyai pelbagai ragam di Kelab Nutrisi Happiness Home.

Aku akui bahawa harga produk Herbalife yang telah lebih 30 tahun dipasaran ini agak mahal, namun sebagaimana aku katakan bahawa ia merupakan PELABURAN YANG AMAT BERBALOI. Tahukah anda bahawa kos mengubati sesuatu penyakit adalah lebih mahal dan ia besar kemungkinan berpanjangan sehingga ke akhir hayat dan kos ini makin meningkat. Sedangkan dengan mengambil produk Herbalife dengan bimbingan jurulatih, kos yang dibayar semakin kurang sehingga menjadi percuma (sekiranya rajin berusaha) dan kesihatan juga bertambah baik. Ia terbukti pelaburan kesihatan yang terbaik. Berminat? Sila hubungi 017 370 6530 sekarang

Renung-renungkan!!!




Comments

Topik popular